Kako voljeti sebe?

…čoveku koga potpuno ispunjava prava,velika i nesebična ljubav, pa ma bila i jednostrana, otvaraju (se) vidici, ukazuju mogućnosti i putevi koji su tolikim veštim, ambicioznim i sebičnim ljudima nepoznati i zauvek zatvoreni… („Na Drini ćuprija“, Ivo Andrić)

 

Volite sebe!

Da li ste nekad zagrlili sami sebe? Da, sami sebe. Ako niste steknite tu naviku. Grlite sebe često. Uradite to odmah, zagrlite sebe čvrsto i kažite sebi: Volim te“. Ne očekujete to od drugih, već vi to prvo kažite i pokažite sami sebi.

Budite sebi najvažniji. Ponašajte se i brinite o sebi sa ljubavlju, poštovanjem, pažnjom. Budite sebi najveća podrška. Činite sebe srećnom osobom.  Obožavajte svoju Jedinstvenost.

Posvećujte vrijeme sebi. Uvedite kao vašu obaveznu dnevnu rutinu brigu o sebi tokom koje ćete raditi nešto sami za sebe, nešto u čemu uživate  bilo da je to samomasaža stopala, kozmetički tretman, uživanje na suncu, pisanje, šetnja itd. S vremena na vrijeme uvedite neku novu naviku npr. četkajte svoje tijelo prije tuširanja.

Ja svake sedmice uvodim neku novu naviku koje se pridržavam. Sada svakog jutra i večeri masiram stopala i lice i pritiskam akupresurne tačke.  Prije svakog tuširanja četkam tijelo.

Govorite lijepo o sebi. Zamijeniti negativne misli i riječi pozitivnim. Govorite sebi:

Ja mogu

imati inspirativan posao koji će me ispunjavati i donositi mi odličnu zaradu.

Ja zaslužujem

da budem voljen\a i poštovan\a.

Ja vjerujem

da ću dobiti sve što mi je potrebno.

Ja ostvarujem

sve što sam naumila.

Ja dobijam

sve što mi je potrebno.

Ja postižem

uspjeh.

sve što sam planirala.

Ja biram

da sebi budem na prvom mestu.

da radim ono što volim.

Ja se fokusiram na

svoje vrline i potencijale.

Ja određujem

kako će izgledati moj dan, moja godina, moj život.

Ja privlačim

ljubav, novac, pozitivne ljude.

Ja uživam

u životu.

u svom poslu.

Koristite pozitivne afirmacije svakodnevno. Možete ih snimiti i slušati ili izgovarati u mislima ili naglas dok hodate, vozite se, radite kućne poslove, vežbate i slično.

Meditirajte svako jutro i svako veče 20 minuta. Usredsredite se na vaše disanje, dišite duboko, svesni svakog udisaja i izdisaja. Ako vam je tako lakše da se koncentrišete možete brojati svaki udisaj i izdisaj. Dok dišete brojite od jedan do deset  bez misli. Fokusirajte se na disanje.

Ponavljajte mantru uz svaki udisaj i izdisaj, to može biti i neka od gore napisanih afirmacija.

Zamislite bijelu svjetlost kako ulazi u vaš mozak i prolazi kroz svaki deo vašeg tijela, kroz vaše oči, nos, usta, vrat, grudi, leđa, stomak, unutrašnje organe, kukove, ruke, noge, kako vaše tijelo obuzima bijela svjetlost koja vas čisti od svake bolesti, od negativne energije.

Čitajte bar 20 minuta ujutru ili pred spavanje i po pet stranica preko dana dok pijete čaj ili kafu. Za čitanje možete izabrati knjige, blogove, stručnu literaturu. Ako niste član učlanite se u biblioteku i napravite plan čitanja za ovu godinu.

Radite jogu. Postaćete fleksibilniji i sami ćete biti iznenađeni rezulatima posle kontinuiranog vežbanja joge. Bićete smireniji, imaćete bolju koncentraciju, mišići će vam se učvrstiti i bićete fleksibilniji.

Brinite o svom telu i zdravlju. Idite redovno na preventivne preglede. Za žene je obavezan godišnji ginekološki ultrazvuk, Papa test i vaginalni bris, a bar  jednom   godišnje treba uraditi analizu krvi i mokraće i otići kod zubara. Ukoliko imate genetske predispozicije za bilo koju bolest redovno kontrolišite svoje stanje. Ukoliko ste seksualno aktivni i ne koristite kondom testirajte se na seksualno prenosive infekcije.

Hranite se zdravo i pijte dovoljno vode. Izbacite iz ishrane bijelo brašno, šećer i so. Što je moguće više koristite u ishrani šumske plodove i samoniklo bilje. Svakodnevno jedite orašaste plodove (po tri brazilska oraha, badema i lješnika dnevno), semenke, integralne žitarice i sveže povrće i voće. Bar tri puta nedeljno jedite mahunarke.  Pijte dosta čajeva. Trudite se da većina namirinica koje konzumirate  budu organske. Neka vam:Ako to ne možete nanijeti na lice (a da bude korisno za kožu) nemojte  to ni jestibude deviza za ishranu.

Redovno vežbajte. Uvedite rutinu od 20 minuta vežbanja svako jutro 5 puta nedeljno. Uradite istezanje na početku i kraju, a ostatak iskoristite za aerobne ili anaerobne aktivnosti, možete ih menjati svakog dana ili praviti kombinaciju. Kao tegove možete koristiti boce od vode ili kupiti trake za vežbanje koje su zgodne jer se mogu poneti svuda sa sobom.

Što je moguće više vremena provodite u prirodi, gradskom parku, kraj reke. Kada je lijepo vrijeme ja se selim u gradski park, tamo radim, čitam, meditiram, radim jogu i druge vežbe, slušam podkaste, pišem itd.

Kreirajte život onakav kakv želite. Mnogo toga šta želite možete odamh uraditi. Kako zamišljate svoje idealno jutro? Šta radite, šta jedete? Možda želite da pijete prvu jutranju kafu na terasi na moru, ali možda i rijeka u vašem gradu ili park mogu dati sličan ugođaj.

Pitajte sebe šta zaista želite i šta je to u čemu vi zaista uživate. Fokusirajte se na ono što već imate i kako to možete iskoristiti  da ostvarite svoje snove. Upitajte se: Šta imam, šta radim, Ko sam? a šta želim da radim i da budem? Kakva je ta osoba, koje osobine i navike ima?Ako ja da budem kao on\a šta treba da radim? Popravite stvari kojima kod sebe niste zadovoljni.

Budite svjesni vaših vrlina i potencijala, ali i mana i slabosti i radite na tome da pozitivne osobine iskoristite i poboljšate a da vas mane ne usporavaju ili onmeogućavaju u važim zamislima.

Investirajte u sebe. Bilo da je reč o garderobi, autu, kursu stranih jezika, putovanju, večeri, nakitu kupujte sami sebi ono što želite, ne očekujte to od drugih.

Proslavljajte svoje uspjehe. Svaki dan, svake sedmice, mjeseca, godine radite evaluaciju svojih ciljeva i planova i proslavite sve uspjehe. Proslavite ako ste posvetili vrijeme sebi, ako ste napisali prvi blog, ako ste naučili nešto novo….

 

 

 

Posted in Motivacija, Poruka za ovu sedmicu | Leave a comment

Moja jelka

Pitam se

Da li da…

Pišem iskreno.

Linjam se

Mali da…..

Imam dovoljno.

Teram se

Pali da….

Dišem slobodno.

Psu iz tame,

Psu iz tame,

Psu iz tame

AV, AV, AV.

Moja je jelka žuta.

Moja je jelka žuta.

Tvoja perja raščupaću,

raščupaću, rašćupaću

Psu iz tame, psu iz tame,

psu iz tame

AV, AV, AV.

 

 

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Josephine Butler against the Contagious Diseases Act- Every woman, whether prostitute or not, has right to her body

 

 

 

 

Josephine Butler, spouse of an Anglican clergyman, campaigned against the Contagious Diseases Act which aimed at controlling the spread of sexual transmitted infections, basically in the army and in the military. The Act gave permission to government  and health officers to stop women on suspicion of being a prostitute, to forcible examine them by speculum, which Butler termed a kind of instrumental rape and to keep them in so called “lock hospitals” under lock, depriving them of freedom until they were perceived to be clear of signs of veneral disease as there was no real medical treatment for veneral disease in this period.

Butler argued that a women, whether prostitute or not, had right to her body, and that to be suspected of being a prostitute just because of being in the wrong place at the wrong time or because of being dressed wrongly was in contradiction with basic rights of human being and human body.

Woman from a middle class, spouse of very-high achieving clergymen, publicly spoke about sex and prostitution and asked why woman body was the one which is subject to control and why men who seek out for sexual contacts with prostitutes were not subject to control. Although there were huge pamphlet wars against what she was doing she felt empowered by her Christian beliefs to say that these women were full human beings and that they  should have full human rights and that they were not just bodies but people and political subjects.

 

 

Posted in Women | Leave a comment

Džozefine Batler protiv Zakona o zaraznim bolestima 1861. -Svaka žena, bez obzira da li je prostitutka ili ne, ima pravo na svoje telo.

Džozefine Batler, supruga anglikanskog sveštenika,  je pokrenula kampanju protiv Zakona o zaraznim bolestima donešenog 1861. čiji je cilj bio da spreči širenje seksualno prenosivih infekcija, pre svega među vojnicima.  Zakon je davao ovlašćenje državnim   službenicima   i medicinskim radnicima da zaustavljaju žene pod sumnjom da se bave prostitucijom, da ih nasilno podvgrnu pregledu pomoću spekuluma, što je Batler nazvala instrumentalnim silovanjem i da ih zadrže u tzv. zaključanim bolnicama pod ključem onemogućavajući im osnovna prava i slobodu dok se oni ne bi uverili da su očiščene od veneričnih bolesti za koje tada nije bilo odgovarajućeg medicinskog tretmana.

Batler je  zagovarala  mišljenje da žena, bez obzira da li je prostitutka ili ne, ima prava na svoje telo,  i da optužbe da je neka žena prostitutka samo zato jer je bila na pogrešnom mestu u pogrešno vreme ili zato jer je pogrešno obučena jesu u suprotnosti sa osnovnim pravima o slobodi ljudskog bića i tela.

Žena iz srednje klase, supruga visoko kotiranog sveštenika, Džozefine Batler, javno je govorila o seksu i prostituciji i pitala zašto je žensko telo ono koje je subjekt kontrole i zašto se pod kontrolu ne stave muškarci koji su oni koji traže seksualne kontakte sa prostitutkama. Zbog svoj stava Batler je izazvala bes mnogih, ali je i dalje osnažena svojim hrišćanskim verovanjem da su žene u potpunosti ljudska bića i da stoga moraju imati puna ljudska prava, da žene nisu samo tela već su ljudi i politički subjekti, ostvarila cilj svoje kampanje.

Posted in Uncategorized, ženska prava | Leave a comment

GNEZDA PTICA TKALCI

agroekonomija

tkalac ptica

Ptica tkalac, majstor arhitekture u prirodi. Tkalci su male ptice koje žive u komunama. Do 300 parova grade zajednička gnezda. Gnezda mogu da budu ogromna.

gnezda ptica

Najveće poznato gnezdo staro je više od 100 godina.

Bird-social-weavers-underneath

Ono je 25 m široko, 5 m visooa, teže više od tone, a sa zasebnim prostorom za svaki par.

View original post

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Aronija reducira dobijanje tjelesne težine i abdominalne masnoće

Prema studiji Bolina Kvina i Ričarda Andersona objavljenoj  2012. u Britanskom žurnalu za nutricionizam ekstrakt aronije reducira dobijanje tjelesne težine i modulira insulin.

Aronija (Aronia melanocarpa) je bogat izvor antocijana koji doprinosi prevenciji debljine i metaboličkog sindroma. Aronija se koristila u Rusiji i Istočnoj Evropi za lečenje hipertenzije i ateroskleroze. Koncentracija antocijana i flavonoida u aroniji je pet puta veća od koncentracije u brusnici.

U navedenoj studiji se potvrđuje da antocijan koji je ekstrakt aronije reducira dobijanje tjelesne težine i abdominalne masnoće.

Posted in Aronia, Mršavljenje, Redukovanje abdominalne masnoće, Vegan, Veganizam | Leave a comment

Kako uz pomoć planera Srećne planete ostvariti sve svoje planove i zašto taj planer zovem mojim srećnim planerom?

Približava se kraj godine i vi isto  možda svodite račune kraju i pitate se i analizirate kakva vam je bila ova godina, da li ste ostvarili sve svoje planove, da li ste dali sve od sebe da ih ostvarite?

Pored odlučnosti, volje, motivacije da biste ostvarili svoje planove potrebni su vam planeri. Pored onlajn planera ja imam i nekoliko papirnih: jedan veliki planer mi služi za poslovne, drugi  veliki za privatne planove; imam i nekoliko manjih džepnih za  nedeljne i dnevne obaveze i planove i planer Maj kap of ti (My cup of Tea) Srećne planete u kojem planiram i beležim ono najznačajnije, ono što mi pruža najviše zadovoljstva poput putovanja, čitanja knjige, gledanja filmova, pozorišnih predstava, posete izložbama, trenutke sa bliskim osobama koji se pamte, rođendane, ali i sahrane, uspehe, ali i lekcije, upoznavanja nekih novih divnih ljudi i ponovna viđanja sa starim prijateljima i familijom, kupovine nekih lepih stvari poput ovog rokovnika.

Ovo je godina u kojoj sam odlučila da je moj lični razvoj najbitniji i  ono što ja želim i oni ljudi koji me podržavaju u tome. Ovo je godina u kojom sam doživela kako mi se stvari koje želim dešavaju sa ljudima sa kojima nisam očekivala. Ovo je godina u kojoj sam uradila neke stvari prvi put npr. počela da vlogujem na jutjubu:

 

Tražeći da budem voljena potpuno upitala sam se da li sam ja ta koja voli potpuno. One želje i snovi za koje sam mislila da baš i neće sad da se ostvare su mi pokazali da je sve moguće ako verujemo, radimo i živimo život u kojem smo otkrili svrhu svog postojanja i rada.

Kako se motivisati, kako istrajati, kako ostvariti ono što smo planirali­?

Razmislite prvo šta je ono što vi želite, što vas čini srećnom, šta je ono što volite da radite, koja vaša znanja možete preneti drugima, koje osobe vas podržavaju i čine srećnom.

Otkrijte vaše istinsko ja!

Koristite tehniku vizualizacije i zamislite sebe kako radite ono što volite sa uspehom i podrškom ljudi oko vas. Odredite korake koji će vas dovesti do ispunjenja i života u kojem ćete ispoljiti svoje svoje potencijale.

Šta je to što morate naučiti, početi raditi ili prestati raditi da biste ostvarili svoje planove?

Svako veče u svoj dnevni planer za naredni dan ja određujem tri zadatka koja treba da uradim i tri cilja za taj dan. Takođe, odredim i jelovnik, afirmacionu poruku i šta ću taj dan uraditi kao deo posebne pažnje za samu sebe, moje telo i duh, nešto u čemu posebno uživam.

Na primer ako želite da smršate tri vaša dnevna zadatka mogu biti da odete na pijacu i kupite voće i povrće, da nađete neki novi zdravi recept, da napravite zdravu ukusnu večeru i pozovete prijatelje a jedan od ciljeva za taj dan  divno veče provedeno sa prijateljima uz ukusnu zdravu hranu.

Jako je bitno odrediti jelovnik za svaki naredni dan pogotovo kad ste van kuće ili na putu  da biste uKaknapred kupile namirnice. 80-90 posto moje hrana jeste biljna hrana. Trudim se da svaki dan jedem sirovo zeleno lisnato povrće  i tri puta nedeljno ribu.  Suvo voće je deo  moje užine i daje mi energiju između obroka.

Jako bitno je svakodnevno posećivati vreme samo sebi, raditi nešto za svoje telo i duh. To može biti bavljenje nekim hobijem, masaža, ispijanje kafe kraj reke, odlazak u spa centar.

Ovo je godina u kojoj sam uvela svoje jutarnje rituale: 20 minuta meditacije, 20 minuta čitanja, 20 minuta joge ili vežbanja i po 10 minuta za razvijanje veština i poboljšanje znanja u onim oblastima koje će najviše doprineti ostvarenju mojih planova, recimo 10 minuta usavršavanja ruskog jezika.

Da bih uštedela vreme kombinujem jogu i fizičke aktivnosti sa izgovaranjem afirmacija ili slušanjem audio materijala za usavršavanje jezika, čitanje i jogu, kuvanje i slušanje audio materijala i sl.

Izdvojite bar deset minuta dnevno za usavršavanje i učenje!

Pročitajte pet stranica neke knjige svaki put kad pijete kafu ili čaj.

Ovo je godina kad sam odlučila da pokrenem svoj jutjub kanal i da svakog ponedeljka sa vama podelim jedan deo moje rutine za negu kože, sredom savet za borbu protiv celulita, a petkom za održavanje dobre linije. Naknadno sam odlučila da za ponedeljak  dodam i  motivacioni video za narednu nedelju. Kanal je na engleskom jeziku te mi i rad na njemu služi za učenje i usavršavanje izgovora,  novih reči, a kao pripremu koristim i  čitam studije iz oblasti nutricionizma, pratim drugih kanala itd.

Sa četrdeset i tri godine koliko punim u decembru želim da pokažem da se može odlično izgledati i u ovim godinama bez botoksa, hijalurona, vampirskih tretmana i ostalih pošasti tzv. estetske hirurhije, bez pudera, podloga, retuširanja i poziranja.

Moja koža i moj izgled su rezultat zdravog života i brige o sebi. Moja mladost spolja izraz je mog duha.

Lepotu i ljubav ne možete kupiti.

Morate prvo sebi biti lepe i voleti same sebe.

Kako možete voleti svoju kožu više svaki dan?

Svakodnevnom negom i spolja i iznutra, zdravom ishranom, svakodnevnim boravkom u prirodi, nekorišćenjem duvana, droge I alkohola, podloga, pudera i teške šminke, ljubavlju prema sebi i prema drugima. Mnogo saveta za negu naći ćete i u mojim Fejsbuk grupama :

https://www.facebook.com/groups/146708022633962/

https://www.facebook.com/groups/146708022633962/

 i na mojoj stranici

https://www.facebook.com/tanya.dimitrievich/

Ukoliko imate problematičnu kožu, akne, celulit ili želite da smanjite vidljivost bora preporučila bih vam moj individualni koučing program.

 

Kreirajte svoj život same.

Odredite knjige koje ćete pročitati u sledećem mesecu a koje će pomoći vašem razvoju i putu ka ispunjenju  vaših planova.

 

U planerima Srećne planete posle svakog meseca postoje dve stranice bez datuma na kojima planiram i određujem knjige koje ću pročitati, nove navike koje ću razviti, veštinu koju ću savladati, afirmaciju, princip i cilj za taj mesec.

 

Učite od najboljih, tražite pomoć ako vam je potrebna. Uvek će se naći dobri ljudi koji će vam pomoći.

Uživajte u lepim stvarima koje vam se dešavaju neplanirano i planirajte i ostvarite mnogo lepih stvari do kraja godine i u sledećoj godini uz pomoć planera Srećne planete. Ja taj svoj planer zovem srećni planer  i želim da ga do kraja godine ispunim najsrećnijim trenucima.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted in Ciljevi, Motivacija | Leave a comment