Vita Brevis Pismo Florije Emilije Aureliju Augustinu

Vita Brevis (Zivot je kratak)  jeste drugi stih jednog Hipokratovog aforizma.

Vita Brevis Justejna Gordera  jeste pismo zene koja je  bila u ljubavi sa Svetim Augustinom, episkopom  i najznacajnijim predstavnikom rane hriscanske filozofije. Imali su i sina Adeodata( Od boga dat).

Augustin je rodjen 13.11. 354. Najpre je bio paganin-mahinejac u tadasnjem latinskom carstvu.

Manihejizam je u njegovo doba bio verski pravac sa mnogo pristalica. Zastupao je poluversko-polufilozofsko ucenje o spasenju zasnovano na misli da je svet podvojen na dobro i zlo, svetlo i tamu, duh i materiju.

Majka mu je bila hriscanka-Sv. Monika u katolickoj crkvi. On se preobratio pod uticajem Sv.Ambrozija 387. u Milanu. Napustio je svoj dotadasnji poziv profesora i zamonasio se.

Ostavio je na stotine dela od kojih su najpoznatija  O drzavi bozjoj i Ispovesti. U Ispovestima razmatra svoj odnos prema svetu i bogu. Takodje govori i o svojoj  nekadasnjoj ljubavi, ali joj ne pominje ime. “U tim sam godinama imao jednu zenu s kojom sam ziveo, ali ne u onom sto se naziva zakonitim brakom. Ona je bila lovina moje nestalne i nesmisljene strasti. Ali ja sam imao samo nju, i njoj sam bio veran kao muz.”

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

